Sažetak | Dojenjem majka omogućava djetetu najprirodniju i idealnu prehranu od novorođenačke dobi. Majčino mlijeko je jedinstveno i nezamjenjivo te u sebi nosi pet važnih vrijednosti: prehrambena, obrambena, psihosocijalna, praktična i ekonomska. Znanje, namjere i stavovi studenata sestrinstva važni su za dobrobit novorođenčeta jer su studenti sestrinstva budući zdravstveni djelatnici kojima će se majke obratiti za savjet o dojenju svoga djeteta. Svrha ovog istraživanje je utvrditi namjere, stavove i znanje studenata Stručnog studija sestrinstva Veleučilišta u Bjelovaru o dojenju, utvrditi eventualne razlike namjera, stavova i znanja studenata redovnog i izvanrednog studija, te studenata koji su upisali izborni kolegij „Suvremene spoznaje o dojenju“ i utvrditi postoje li razlike u rezultatima studenata na pojedinim ljestvicama i ukupnim rezultatima BIAKQ upitnika u odnosu na spol. Ukupan broj ispitanika je 112 studenata od kojih je 27 redovnih studenata (24,11%), 52 izvanrednih studenata (46,43%) i 33 studenta koji su upisali izborni predmet (29,46%). Od ukupno 112 ispitanika njih je 94 pripadalo ženama (83,93%), a njih 18 muškarcima (16,07%). U svrhu istraživanja korišten je anoniman BIAKQ upitnik s ljestvicama namjera, stavova i znanja. Studenti su najbolji rezultat postigli na pitanju znanja: dojenje se pokazalo korisnim za razvoj emocionalne privrženosti majke i djeteta (ostvaren postotak bodova od 100% u svakoj grupi), a najlošiji rezultat na pitanju znanja: zamjenska mliječna formula jednako je hranjiva i kvalitetna kao i majčino mlijeko (ostvaren postotak bodova od 84,26%); gdje se čak 15,18% ispitanika slaže s tom tvrdnjom. Možemo zaključiti da su ispitanici pokazali pozitivan stav i namjere prema dojenju te su ostvarili dobre rezultate u znanju o dojenju, no postoji ipak dio studenata kojima je potrebno proširiti svoje znanje i poticati ih na aktivno sudjelovanje u promicanju dojenja u sklopu nastave jer su sadašnji studenti budući zdravstveni djelatnici čije je mišljenje važno i koji mogu utjecati na mnoge. |